Laddar Event

KM Match

1 maj 2023

Välkomna alla medlemmar att spela KM Match- Handicap, Scratch, Par.

KM Match Handicap – TILL ANMÄLAN >>

KM Match Handicap. I den här klassen använder vi spelhandicap.
Om spelare A har 10 slag och spelare B har 25 slag så får alltså spelare B skillnaden, i det här fallet 15 slag, tillgodo på spelare A. Spelare B har då slag på alla hål från index 1 till 15. Hål med index 16 till 18 spelas scratch.
Man kommer ha ett par veckor på sig att genomföra sin match. Båda spelarna kommer överens om tid som passar under spelperioden. Vinnaren går vidare till nästa omgång.

KM Match Scratch – TILL ANMÄLAN >>

Välkommen till KM Match Scratch. Vem är klubbens bästa spelare i matchspel?

KM Match Par – TILL ANMÄLAN >>

Partävling i matchspel som pågår under hela säsongen.
Hur räknar man ut spelhandicap i matchen? Jo, till att börja med får alla fyra spelare 90 % av sitt spelhcp. Sen får den spelare med lägst hcp 0 slag. Övriga tre får skillnaden i slag gentemot spelaren med lägst spelhcp. Hör av er till TK om ni är osäkra.