Golfbil

med transporttillstånd

Gäst

BOKNING

• B-körkort är ett krav och ska uppvisas.
  • Efter golfrundan ska fordonet städas ur, låsas och sättas på laddning innan du lämnar det.
  • Nyckel till fordon hämtas och lämnas i kansliet när det är öppet eller enligt särskild överenskommelse.

T-TILLSTÅND

• Våra golfbilar står till förfogande för personer med funktionsnedsättning.
  • Förutom de generella bokningsreglerna gäller: Uppvisande av giltigt Transporttillstånd vid varje hyrtillfälle.

ANSÖK

• Det är alltid hemmaklubben som utfärdar Transporttillstånd.
  • Vill du som medlem ansöka så gäller följande:
  • Giltighetstid enligt läkarintyg alt. ett kalenderår.
  • För att erhålla Transporttillstånd krävs enligt Svenska Golfförbundets regler att rörelsenedsättningen är ett sjukdomstillstånd med förväntad långvarig läkningsprocess eller av kronisk karaktär. Ett läkarintyg med fastställd giltighetstid ska styrka rörelsenedsättningen.
  • Medlem som vill ansöka om eller förnya sitt transport-tillstånd ombeds kontakta:

Ställplats

per natt

Vid spel

Utan spel

10 el-platser till husbilar finns att tillgå.

BOKNING

• Boka i god tid
  • Via kansliet (+46)522 -82501
  • eller via Min Golf

IN & UT CHECK

• Incheckning från kl. 14.00
  • Utcheckning senast kl. 13.00

ÖVRIGT

• Möjlighet till påfyllande av vattentank finns. Tillgång till toalett och dusch finns under dag- och kvällstid.
  • För husvagns-ekipage kopplas bilen av och parkeras på den intilliggande bilparkeringen.

Golfvagn

per tillfälle

Behöver du en vagn under din golfrunda? Kontakta då kansliet. Vi hyr ut trehjulsvagnar som du skjuter framför dig.

Golfvagn

Golfklubbor

per tillfälle

Tog du inte med dig klubborna? Det är inga problem. Vår PRO kan hjälpa er med detta.

Jag tycker att alla fairways skulle vara smalare. Då skulle alla vara tvungna att spela från ruffen, inte bara jag.

Seve Ballesteros

Innehar rekord med 50 titlar på Europatouren.